Príloha č. 2
- Úvodné ustanovenia
- Toto sú všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP”) spoločnosti client care s.r.o., so sídlom Pod Juhom 7666, Trenčín 911 01, IČO: 53 608 658, (ďalej ako „Správcovská spoločnosť“), ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o poskytnutí služieb, ktorú v mene a na účet Pacienta so Správcovskou spoločnosťou uzatvára Občianske združenie po vytvorení Záväznej požiadavky o Pomoc.
- Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Všeobecných podmienok spolupráce (ďalej len „VPS“) upravujúce vzájomné práva a povinnosti Občianskeho združenia a Pacienta, ktorí medzi sebou uzatvorili Zmluvu o spolupráci. Na základe Zmluvy o spolupráci a VPS Pacient dobrovoľne udelil plnomocenstvo Občianskemu združeniu, na základe ktorého je Občianske združenie oprávnené zastupovať Pacienta pri Kúpe a/alebo Výdaji Tovaru, prevzatí a doručovaní Tovaru Pacientovi, pričom na základe tohto plnomocenstva je Občianske združenie oprávnené byť zastúpené treťou osobou alebo vstupovať do vzťahov s tretími osobami za účelom zabezpečenia a realizácie Pomoci.
- Definícia základných pojmov v zmysle čl. I VPS je platná a záväzná aj pre tieto VOP, ak nie sú tieto pojmy upravené v týchto VOP osobitne.
- Tieto VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi Pacientom a Správcovskou spoločnosťou, a to výlučne v súvislosti s poskytnutím služby Správcovskou spoločnosťou spočívajúcej v zabalení a doručení Tovaru vo vlastníctve Pacienta, na základe Zmluvy o poskytnutí služieb, ktorú v mene a na účet Pacienta so Správcovskou spoločnosťou uzatvára Občianske združenie po vytvorení Záväznej požiadavky o Pomoc.
- Uzatvorenie zmluvy a zmluva
- Za účelom dosiahnutia čo najefektívnejšej realizácie Pomoci Občianske združenie uzatvára Zmluvu o poskytnutí služieb so Správcovskou spoločnosťou podľa bodu 1.4 týchto VOP bezodkladne po vytvorení Záväznej požiadavky o Pomoc v Registračnom systéme v zmysle VPS.
- Na základe týchto VOP sa Správcovská spoločnosť zaväzuje pre Pacienta zabezpečiť zabalenie a doručenie Tovaru vo vlastníctve Pacienta na Pacientom určené miesto a Pacient sa zaväzuje Tovar prevziať a za zabezpečenie zabalenia a doručenia Tovaru Správcovskej spoločnosti uhradiť Správcovskej spoločnosti náhradu nákladov v zmysle týchto VOP.
- Správcovská spoločnosť realizuje prepravu Tovaru vlastnými prepravnými prostriedkami alebo prostredníctvom svojich partnerov (kuriérov). Pacient však vstupuje do záväzkového vzťahu výlučne so Správcovskou spoločnosťou, ktorá zodpovedá za riadne a včasne zabezpečenie zabalenia a doručenia Tovaru.
- Vzťah medzi Pacientom a Správcovskou spoločnosťou je spotrebiteľským vzťahom a vzťahujú sa naň ustanovenia zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
- Náklady za poskytnuté služby a platba
- Pomoc poskytovaná Občianskym združením je bezodplatná, avšak v súvislosti s poskytnutím Pomoci na základe Zmluvy o spolupráci a VPS vznikajú náklady, ktoré sú špecifikované v bode 7.4 VPS, a ktoré v plnej výške znáša Pacient, pričom ide o nasledovné náklady:
a) kúpna cena Liekov na neviazaný výdaj a Ostatného lekárenského sortimentu,
b) úhrada za Lieky na viazaný výdaj čiastočne uhrádzané na základe verejného zdravotného poistenia vo výške podľa príslušných právnych predpisov,
c) náhrada nákladov na zabalenie a doručenie Tovaru Pacientovi v závislosti od množstva a druhu za každé doručenie Tovaru.
- Na základe bodu 7.1 VPS Správcovská spoločnosť koná v mene a na účet Pacienta pri Kúpe a/alebo Výdaji Tovaru od Lekárne, a v tejto súvislosti vznikajú náklady špecifikované v bode 3.1 písm. a) a b) tejto zmluvy a tieto náklady je Pacient povinný uhradiť Správcovskej spoločnosti. Správcovská spoločnosť tieto náklady prefakturuje Pacientovi bez nároku na odmenu a vo výške uskutočnenej úhrady Lekárni.
- V zmysle článku 3.1 písm. c) týchto VOP Správcovskej spoločnosti patri náhrada za vynaložené náklady v súvislosti so zabezpečením doručenia a zabalenia Tovaru, a to vo výške určenej podľa množstva Tovaru na základe aktuálneho cenníka.
- O presnej výške nákladov podľa bodu 3.1 a podľa bodu 3.3 týchto VOP bude pacient oboznámený a to pred vytvorením Záväznej požiadavky o pomoc v každom konkrétnom prípade vytvorenia Záväznej požiadavky o pomoc.
- Pacient výslovné súhlasí a berie na vedomie, že náklady podľa bodu 3.1 týchto VOP a náhrada nákladov Správcovskej spoločnosti určenej podľa bodu 3.3 týchto VOP bude zúčtovaná na faktúre vystavenej Správcovskou spoločnosťou, pričom výška tejto faktúry predstavuje celkovú a konečnú cenu, ktorú je Pacient povinný uhradiť (ďalej len „konečná cena“). Faktúra bude obsahovať všetky zákonne náležitosti daňového dokladu podľa platných právnych predpisov a budú v nej osobitne uvedené náklady v zmysle bodu 3.1 týchto VOP a náhrada vynaložených nákladov v zmysle bodu 3.3 týchto VOP.
- Pacient je oprávnený na základe vlastného výberu uskutočniť platbu konečnej ceny podľa predchádzajúceho bodu týchto VOP nasledovnými spôsobmi:
a) Platbou na dobierku, t. j. uskutočnením platby Správcovskej spoločnosti pri osobnom odovzdaní Tovaru na základe faktúry vystavenej Správcovskou spoločnosťou.
b) iným spôsobom, ak sa tak Správcovská spoločnosť s Pacientom dohodne.Konečná cena sa považuje za riadne uhradenú len v prípade pripísania plnej výšky konečnej ceny na účet Správcovskej spoločnosti. Výber spôsobu platby spolu so spôsobom doručenia určí Pacient pri vyjadrení súhlasu s realizáciou Pomoci podľa čl. 6 VPS.
- Konečná cena, ako aj jednotlivo náklady v zmysle bodu 3.1 týchto VOP a náhrada za vynaložené náklady v zmysle bodu 3.3 týchto VOP sú uvádzane v Registračnom systéme vrátane DPH.
- Doručenie Tovaru
- Po vytvorení Záväznej požiadavky o Pomoc v zmysle čl. 6 VPS Správcovská spoločnosť zabezpečí zabalenie a doručenie Tovaru do 48 hod. počas pracovných dní od vytvorenia Záväznej požiadavky o Pomoc.
- Správcovská spoločnosť zabezpečí doručenie Tovaru Pacientovi v lehote podľa predchádzajúceho bodu tohto článku VOP vlastnými kapacitami alebo prostredníctvom svojich partnerov (kuriérom).
- Pacient je povinný pri preberaní Tovaru dôkladne skontrolovať obal, v ktorom je Tovar zabalený a v prípade poškodenia je nevyhnutné na mieste skontrolovať obsah zabaleného Tovaru a spísať so zamestnancom Správcovskej spoločnosti alebo zamestnancom partnera Správcovskej spoločnosti (s kuriérom), protokol o zistených nedostatkoch alebo poškodení Tovaru spôsobeného prepravou Tovaru. Pacient je pri poškodení obalu a obsahu Tovaru oprávnený Tovar neprevziať.
- Pacient je povinný pri prevzatí Tovaru preukázať sa kuriérovi občianskym preukazom a umožniť mu tak overenie totožnosti, aby Lieky na viazaný výdaj boli doručené do rúk Pacienta, ktorému boli predpísané.
- Práva a povinnosti Správcovskej spoločnosti
- Správcovská spoločnosť v súlade s VPS zastupuje Pacienta v mene a na účet Pacienta pri Výdaji a/alebo Kúpe Tovaru. Momentom odovzdania Pacientom špecifikovaného Tovaru podľa Záväznej požiadavky o pomoci Lekárňou Správcovskej spoločnosti a zaplatením nákladov podľa bodu 3.1 týchto VOP Lekárni Správcovskou spoločnosťou konajúcou v mene a na účet Pacienta, na Pacienta prechádza vlastnícke právo k Tovaru.
- Na základe tejto zmluvy sa Správcovská spoločnosť zaväzuje pre Pacienta zabezpečiť zabalenie a doručenie Tovaru vo vlastníctve Pacienta na miesto určené Pacientom. Správcovská spoločnosť je povinná pri zabezpečení balenia a doručenia Tovaru konať v súlade s odbornou starostlivosťou.
- Správcovská spoločnosť zodpovedá za škody spôsobené na Tovare vo vlastníctve Pacienta od prevzatia Tovaru od Lekárne až po doručenie a odovzdanie Tovaru Pacientovi v mieste určenom Pacientom.
- Správcovská spoločnosť odovzdá Tovar Pacientovi po podpísaní potvrdenia o prevzatí Tovaru a až po zaplatení konečnej ceny v zmysle bodu 3.5 týchto VOP.
- Ak nebol Pacient osobne zastihnutý, môže byť proti písomnému potvrdeniu odovzdaný Tovar aj iným osobám, ktoré sa nachádzajú na mieste doručenia, rovnako ako aj iným osobám, o ktorých je možné podľa okolností predpokladať, že sú oprávnené Tovar prijať (rodinný príslušník Pacienta).
- Správcovská spoločnosť je v súlade s odbornou starostlivosťou povinná zabezpečiť, aby nedošlo k škode na Tovare nesprávnou manipuláciou, nesprávnym a nedostatočným zabalením Tovaru, nesprávnym uložením, umiestnením alebo uchytením Tovaru pri doručovaní.
- Správcovská spoločnosť je povinná zabaliť a doručiť Tovar Pacientovi riadne a včas.
- Správcovská spoločnosť nezodpovedá za vady Tovaru nespôsobené prepravou Tovaru a na takéto vady sa vzťahuje reklamačný poriadok Lekárne uvedený vo všeobecných obchodných podmienkach Lekárne, ktoré tvoria prílohu č. 1 VPS.